Terspektif

Facebook bir liman mıdır ?

Posted on: Nisan 12, 2010

Internet dünyasının gelişimi ve buna bağlı geçirdiği evrimden önceki yazıda kısaca bahsetmeye çalışmıştım. Bu evrimin en öenmli başrol oyuncularından biri kuşkusuz facebook. Facebook öncesi ve sonrası şeklinde bir ayrım yapmak bile mümkünken facebook ‘un öneminin kimi mecralarda halen anlaşılmadığını görmekte okumaktayım.

Facebook ‘a nasıl bakıldığı, nasıl görüldüğü, nasıl kullanıldığıyla alakalı aslında. Basit bir arkadaşlık sitesi gibi kullanılır ve bu şekilde kabul edilirse marketing, iletişim dolayısıyla kitlelere ulaşmak konusundaki kilit rolünün anlaşılmaması çokta sürpriz olmaz. Düşüncesi bu şekilde olan markalara iletişime kapalı profillere ulaşabilmek ne derece sonuç getirici olabilir bu da ayrı bir tartışma konusu olabilir.

Bu sorular ışığında facebook a ait bazı rakamlara bakarsak, oynadığı kilit rol ve git gide artan bu rolün önemi daha da iyi anlaşılacaktır.

image

Sosyal mecralarda paylaşım konusunda twitter her ne kadar öndeymiş gibi görülse de paylaşımda lider durumda facebook bulunmakta. Sözkonusu olan kitlelere ulaşmak viral yapmaksa eğer ilk sırada olması gereken facebook hiç süphesiz. Paylaşım oranlarında twitter ve emailin önünde olması oldukça önemli ve kritik bir veri.

Toplam kullanıcı sayısı itibariyle ABD olmak üzere birçok ülkeden daha fazla insanı barındırmakta. Nüfus olarak sadece Çin ‘e yetişememiş durumda olsa da 700 bin günlük yeni kullanıcı katılımı aylıksa 21 milyon yeni kullanıcı katılımıyla yakalaması çokta uçuk bir hedef değil.

image

Son üç yıla göre yapılan bir kullanıcı araştırmasındaysa aylık tekil ziyaretçi sayısına göre 2009 sonu itibariyle aylık 140 milyon bir rakamla facebook lider durumda.

image

Rakamlar böyleyken Facebook için sadece bir arkadaşlık sitesi yargısında bulunmak ne derece doğrudur acaba; hedefi kitlelere ulaşmak olan marka, ürün, ya da firmalar için. Özellikle de paylaşım rakamları tüm mecraların önünde seyrederken ? Bu soruyu oldukça düşünmek gerek konumlandırma yoluna çıkmadan önce.

Kaynaklar:

Business Insider

Pingdom

Mashable

ReadWriteWeb

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Sayfalar

Follow on Twitter

Hata: Twitter yanıt vermedi.Lütfen birkaç dakika bekleyip bu sayfayı tazeleyin.

del.icio.us

%d blogcu bunu beğendi: