Terspektif

Viral ve Yankı arasındaki ince çizgi

Posted on: Mart 11, 2010

Viral marketing sosyal medyayla birlikte önemi büyük ölçüde artmış bir kavram. Kontrollü olarak yapıldığında ya da tetiklendiğinde bıraktığı etkileri fark etmek çokta zor değil.

Ancak viral amacı güdülmeden yapılan bir marka tanıtımının, lansmanın, reklamın kendiliğinden sosyal mecralarda yankı bulması herkes tarafında dile getirilmesi tabir i caizse yankılanması biraz rahatsız edici bir durum sanki.

En yakın örnek ŞekerBank ın sessizlik temalı üretenin yaynındayız mesajlı reklamı. Mecra olarak Tv-Radyo seçilen bu reklamın beğenildiğini herkesin paylaşımlarında görmek okumak ve nerdeyse aynı kelimelerle okumak mümkün. Hal böyle olunca beğendiğin bir şeyi her yerde aynı kelimelerle yankılayarak beğendiğini dile getiren mesajlar görünce reklama ve mesaja karşı bir duruş oluşabiliyor. Aynı fikirler aynı beğenileri sürekli dinlemek ? Katlanması biraz zor.

Peki, kontrol nasıl olmalı ? Yani çıkıpta reklam hakkında artık yorum yapmayın mı demek lazım.

Burdaki görev ne ajansın ne de markanın, görev yine paylaşanların bana kalırsa. Kitlelerin yoğun olarak takip ettiği haber paylaşım amaçlı ortamlarda (friendfeed,twitter, facebook vs) görülen bir fikrin tekrar söylenmesinin sadece yankı etkisi yapacağını bilmek lazım.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Sayfalar

Follow on Twitter

Hata: Twitter yanıt vermedi.Lütfen birkaç dakika bekleyip bu sayfayı tazeleyin.

del.icio.us

%d blogcu bunu beğendi: