Terspektif

Müşteriye beyinsel yaklaşım

Posted on: Nisan 14, 2009

beynin davranışlarıyla ilgili yapılan ve 18 adet maddeyi içeren araştırmadaki maddelerden biri dikkatimi çekti.

Her gece bir koridordan yürüyerek ya da bir bardak süt içerek odanıza çekilip uyuyorsanız örneğin sık kullanımın etkisinde olabilirsiniz demektir. Yatak sizin yatağınız olmasa da koridor sizin koridorunuz olmasa da gece vakti koridordan geçtiğinizde ya da bir bardak süt içtiğinizde uykunuz gelecektir.
ya da gelmiş gibi kendinizi yönlendireceksiniz. (Araştırmanın tamamı : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6850269)

Beynin bu davrnışından ne dersler çıkarmak gerek acaba durup düşünüldüğünde ?

İki açıdan beynin bu davranışı değerlendirilebilir.

Müşteride alışkanlık kazandırarak bir rengi, müziği, filmi gördüğünde sizi hatırlamasını sağlayabilirsiniz.

Beynin bundan arada sıkılabileceği ihtimaline karşı da algılarını farklılaştırabilirsiniz.

Değiştirdiğiniz logoyla,ürün kalemleriyle, lansman şekliyle farklı yollardan müşteriye ulaşabilirsiniz.

Doğru yol hangisidir acaba ?

My Tags: development, management, strategy, business idea

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Sayfalar

Follow on Twitter

Hata: Twitter yanıt vermedi.Lütfen birkaç dakika bekleyip bu sayfayı tazeleyin.

del.icio.us

%d blogcu bunu beğendi: